واحد دانشور نیشابور

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جمع اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:
ورود به حرفه معلمی اتفاق نیست بلکه یک توفیق است

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جمع اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی: ورود به حرفه معلمی اتفاق نیست بلکه یک توفیق است

 

عصر دیروز نشست صمیمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با استادان پردیس ها و مراکز خراسان رضوی در سالن امام رضا(ع) پردیس شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در این نشست که در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش برگزار شد، با تاکید بر اهمیت امر تعلیم و تربیت ابراز امیدواری کرد: بتوانیم نقش خود را در این کسوت و عرصه تعلیم و تربیت به خوبی ایفاء کنیم.

وی با بیان اینکه ورود به حرفه معلمی اتفاق نیست بلکه یک توفیق است خاطر نشان کرد: مفتخرم که فرصت خدمتگزاری در کسوت معلمی و عرصه تعلیم و تربیت را دارم.

دکتر خنیفر کار تعلیم و تربیت را فعالیتی همیشگی دانست که هیچگاه تمام نمی شود.

وی بر مطالعه الگو ها و روش های آموزشی تربیتی بین المللی به عنوان حلقه مفقوده تربیت معلم تاکید و تصریح کرد: باید بر تطبیق آموزه های سایر کشورها در داخل و بومی سازی مدل ها  در راستای بالندگی این نظام اهتمام داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان نجات از افراط و تفریط را مبتنی بر اعتقاد به ولایت، اعتماد به دولت و اعتدال بر رفتار برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان را فراتر از خطوط سیاسی به عنوان دانشگاهی تعیین کننده و شریف و در اوج ببینیم.

وی افزایش پذیرش و تربیت معلم را در راستای حرکت از کمیت به کیفیت و استاندارد سازی ضروری برشمرد.

دکتر خنیفر با اشاره بر احصاء 43 چالش در دانشگاه فرهنگیان، تطبیق وضعیت علمی، احیاء مراکز تربیت معلم و استفاده از حداکثر ظرفیت دانشگاه، فعال کردن کمیته تامین معلمان آینده، ضرورت وجود و مسائل مرتبط با حلقه های استانی، ساماندهی و نگهداشت نیروی انسانی و ایجاد نظام پیشنهادی ناظر به 10 سال آینده را از جمله این موارد دانست.

وی همچنین بر فعال سازی حلقه استانی با حضور استاندار، امام جمعه استان و مدیر آموزش و پرورش  تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه نمی توان در آموزش و تربیت معلم صرفا انقلابی حرکت کرد، افزود: بخشنامه ترفیع و ارتقاء در دانشگاه از بخشنامه هایی است که نیازمند تحول است


نظرات کاربران